Mijn eerste week in Italië - Reisverslag uit Castellanza, Italië van Anne Bongarts - WaarBenJij.nu Mijn eerste week in Italië - Reisverslag uit Castellanza, Italië van Anne Bongarts - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week in Italië

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

06 Februari 2015 | Italië, Castellanza

Ciao olandese,

Daar is ie dan... mijn eerste blog vanuit Italia. Je zou misschien verwachten dat ik dit aan het schrijven ben in het park met een zonnetje en 15 graden, maar helaas... Net als in Nederland sneeuwt het hier. Voor sommige internationale studenten is dit zelfs de eerste keer in hun leven dat ze sneeuw zien. Voor volgende week zijn de voorspellingen gelukkig een stuk beter.

Afgelopen zondag vloog ik naar Milaan. Het inpakken van de koffer was nog een klein probleempje, maar gelukkig mocht ik met iets teveel gewicht toch gaan boarden. Het vliegtuig was erg klein. Ik zat bij het raam waardoor ik bij het landen een mooi uitzicht had over Milaan. Aangekomen op het vliegveld leerde ik twee Nederlanders kennen die ook onderweg waren naar LIUC (de school). Samen hebben we de trein genomen en werden op het station van Castellanza opgehaald door de ESN. Een Europees netwerk voor internationale studenten. Eenmaal aangekomen op de campus, kregen we na lang wachten (een Sambeeks kwartiertje) onze kamers toegewezen. Mijn kamer deel ik met een Zweeds meisje, Rebecca. Een erg leuk meisje waar ik het erg goed mee kan vinden. Soms is het communiceren met handen en voeten maar ik ben erg blij dat ik de kamer met haar deel. Er is altijd wel iets om over te praten en naast Italiaans, leer ik zo ook nog een paar woorden Zweeds.

En toen begon het internationale studentenleven... feesten, feesten, feesten en nog meer feesten. Op 16 februari starten de lessen pas, voor nu hebben we alleen de Italiaanse courses. Het eerste feestje was afgelopen zondag waar we in de pub de eerste internationale studenten leerde kennen. In totaal ongeveer 80 mensen. Op maandag hadden we een feestje in het appartement van Thibaut, een andere Nederlander. Dinsdag de what's your name party, woensdag een international dinner, waar iedereen eten en drinken vanuit zijn eigen land meenam. Gisteren een aperitivo en vanavond staat een club aan het meer van Maggiore op de planning. Daarnaast hebben we aanstaande zondag nog een welkoms diner. Kortom, tijd te kort om bij te slapen. Maar na elk feestje voelt mijn kamer steeds meer als mijn thuis....

Arrivederci,

Anne

  • 06 Februari 2015 - 15:57

    Very:

    Klinkt allemaal goed Anne. Fijn om te lezen dat de eerste week zo goed bevallen is.
    Ik denk dat jij de carnaval niet gaat missen, maar wij zullen er eentje op jou drinken.
    Wie weet tot snel.
    Geniet nog van het studentenleven.....want het is zo voorbij.....
    Groeten uit Sambeek..........................Very

  • 06 Februari 2015 - 19:58

    Ko :

    Anne, dat klinkt als een mega goede start! Heel veel plezier en we volgen je verhalen op de voet. Dikke zoen, Nico Judith en Ko

  • 06 Februari 2015 - 19:58

    Monique Verberk:

    hey Anne, wat leuk om jou eerste ervaringen alweer te lezen.
    Maar ik hoor het al, het gaat helemaal goed komen.
    Fijn dat je het al goed kunt vinden met Rebecca!
    Geniet maar weer van je volgende feestjes.....
    Groetjes
    Monique

    Ps ik verheug me alweer op jou volgende verslag!

  • 07 Februari 2015 - 12:38

    Franca :

    hoi Anne, klinkt allemaal goed. Geniet ervan, dan doen wij het van jouw verhalen. Succes en tot gauw?

  • 07 Februari 2015 - 13:20

    Hennie Van Den Broek:

    Hoi Anne,

    Leuk je eerste verhaaltje! Fijn dat je het al zo goed naar je zin hebt. Geniet er lekker van. Groetjes uit Wanroij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 11 Jan. 2015
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 3308

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 01 Juni 2015

Studeren in Milaan

Landen bezocht: